• Ring til os +45 45 86 85 00
  • Egen fysisk butik
  • Prismatch på alt
  • Over 10.000 tilfredse kunder

Kundeservice

Ring på +45 4586 8500

Kundeservice telefontider
Mandag til Fredrag: 10.00 - 17.30
Eller skriv på info@shipshape.dk

 

Husk at have dit ordrenummer klar

 

Reklamation

  • Jeg har modtaget et forkert produkt
    Har du modtaget et forkert produkt bedes du kontakte os på info@shipshape.dk eller ringe til os på 45 8680 500, husk at notere produktets navn, samt at beskrive fejlen.

  • Der mangler et produkt i min pakke
    Hvis du har modtaget en pakke, hvor der mangler et produkt, så kan du kontakte os på info@shipshape.dk eller ringe til os på +45 4585 8500, husk at notere hvilket produkt der er tale om.

  • Mit produkt er defekt ved levering Hvis du har modtaget et produkt som er defekt ved levering bedes du kontakte os på info@shipshape.dk eller ringe til os på +45 4585 8500, husk at notere produktets navn, samt at beskrive fejlen. Det ville være til en stor hjælp for ekspederingen hvis du kan vedhæfte et billede af det defekte produkt.

  • En tidligere købt vare er nu defekt (f.eks. spilhåndtag) Har du tidligere købt et produkt som nu er defekt bedes du kontakte os på info@shipshape.dk eller ringe til os på +45 4585 8500, husk at notere produktets navn, samt at beskrive fejlen.

  • Hvordan returnerer jeg en vare?
    Hvis du vælger at fortryde et køb, er det ikke nok at afvise pakken. Du skal i stedet sende en mail til info@shipshape.dk med besked om, at du vil fortryde købet. Derefter skal du blot returnere varen inden 14 dage efter du har sendt mailen.
    Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
    Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
    Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
    Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for varer med en samlet værdi mere end kr. 250,-
    Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 75

 

ShipShape yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles ShipShape indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder ShipShape returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

ShipShape
Rungsted Havn 1 
2960 Rungsted Kyst 
Email: butik@shipshape.dk 

Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og ShipShape har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

 

Levering

Shipshape sørger for levering med Post Danmark (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Shipshape kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Shipshape naturligvis en ny leverance uden beregning.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Shipshape tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.
'

Varer som ikke tages retur
Brugte varer hvor værditabet gør at varen kan vidersælges tages ikke retur. Det drejer sig f.eks. om åbnede malerbøtter, varer med brugsspor, software, sikkerhedsudstyr i brudt emballage. specialtilpassede varer (f.eks. tovværki afmålte længder og afklippede kabler) eller varer som har været i kontakt med vand.